עו"ד שרקון על פינוי בינוי: "האידיאל – לערוך מכרז בין יזמים"

פינוי בינוי נשמע לעתים כמו זכייה בלוטו. במקום דירה ישנה ובניין מעופש, מקבלים דירה חדשה, משופצת לחלוטין, בבניין שנבנה זה עתה. אלא שלא הכול ורוד בתחום זה.

לעתים, פרויקטים בתחום התמ"א 38 ופינוי בינוי עשויים להיתקע במשך שנים ארוכות, דבר הפוגע עד מאוד בדיירי אותו בניין.

בראיון ל"גלובס", התייחס עו"ד אילן שרקון, מומחה בתחום זה, לתופעה: "לצערי מדובר בתופעה מוכרת. לא מעט קבלני חתימות, שלא בהכרח מכירים את תחום הנדל"ן היטב, מחתימים דיירים על מסמך מסוים, ואת החתימות מנסים למכור ליזם או לקבלן".

"מה שקורה", מסביר עו"ד שרקון. "הוא שגם אם פעל במקום יזם רציני, אותו קבלן חתימות מגיע ונותן לדיירים ציפיות מוגזמות, ולאחר מכן לאלו קשה לרדת מציפיות אלו. כך נוצר מצב שהדיירים מעדיפים את ההצעה המשופרת של אותו קבלן חתימות על ההצעה של היזם הרציני, זאת למרות שאין לה כל כיסוי".

עורך הדין אילן שרקון סבור שישראל טעתה כשהחליטה להשאיר את נושא ההתארגנות בידיהם של הדיירים: "בעבר המדינה הייתה זו שיוזמת פרויקטים של התחדשות, אך היא זרקה את האחריות לידי הדיירים, שברוב הפעמים אינם מסתדרים ביניהם".

עוד אמר עו"ד שרקון: "מה שקורה הוא שחברות כלכליות ברשויות מקומיות מקדמות בעצמן את הפרויקטים הללו תחת פיקוח, כדי למנוע כניסה של מאכרים. לעניות דעתי, האידיאל הוא לערוך מכרז בין יזמים אחרי שהתב"ע מאושרת ולאחר שהדיירים כבר מסודרים, מאוגדים ומאורגנים".

5 (100%) 1 הצבעות

כתוב/כתבי תגובה